A fantasztikus bőröm: a kiszáradás (#2)

By WV admin - 4/20/2016


Sziasztok! Kissé megcsúsztam ezzel a cikkel, mert közbejött pár dolog, viszont végre újra aktív vagyok és nemsokára érkezem legalább 2 tesztes bejegyzéssel is.

Ha láttátok a sztorizgatásom előző fejezetét, amiben az allergiáimról írtam, akkor olvashattátok, hogy még két részt tervezek, ezekből az egyiket most el is hoztam. Aki nem olvasta volna az előzőt, röviden: hihetetlenül és nevetségesen érzékeny bőrrel áldott meg a sors, random dolgokra allergia alakul ki nálam, illetve egyéb csodás problémákkal küszködöm nap mint nap, ezért nagyon oda kell figyelnem, milyen termékeket használok. Ha hozzám hasonlóan szerencsés vagy, maradj velem, hátha tudok segíteni a nálam bevált termékek véleményezésével, valamint én is nagyon várom a hasznos tippeket, termék ajánlásokat!
Ahogy a címből is megállapítható, ma a kiszáradást fogom ecsetelni. Ez egyébként közel sem jelent akkora gondot számomra, mint az allergiák, de olykor azért nagyon kellemetlen tud lenni.

Kezdésképp írnék az arcbőröm száradásáról. Évszaktól függetlenül bármikor képes kiszáradni, ez általában hámlás formájában jelenik meg. A homlokomat, a szemem alatti párnásabb részt és az orromat érinti főként, ilyenkor csak vedlett kígyónak hívnak a viccesek. Semmi extra igazából, de ha nem veszem észre, elég hülyén néz ki, főleg messziről, mert a kifehéredett bőrdarabokat sokszor pattanásnak nézik az emberek... Nem használok arckrémet az allergiáim miatt, de amint találok egy olyat, ami nem okoz bőrpírt meg egyebeket, és kellőképpen hidratálva lesz a bőröm, szerintem ez a baj meg is fog szűnni.

A másik száradós verzió az, amit kencék okoznak, lehet ez sminktermék, arclemosó, bőrradír, arckrém - igazából bármi. Tisztában vagyok vele, hogy a szárító hatású termékeknek végül is ez a fő funkciója, az egyetlen bökkenő, hogy kombinált bőröm van, de még azon belül is szó szerint, mintha egy képzeletbeli felezővonallal elválasztanánk az arcom, a bőrhibák szinte mindig a jobb oldalon jönnek ki, míg a bal makulátlan. Fogalmam sincs, hogy létezhet ilyen, nagy kavarodás lehet a génjeimben, viszont jó pár éve észrevettem már ezt és azóta is nyűglődöm miatta. Ha valahol az arcomon megjelenik egy pattanás vagy csak begyullad valamilyen étel miatt, akkor természetesen megpróbálnám minél hamarabb eltüntetni onnan, erre pedig mi is lenne alkalmasabb egy szárító hatású peelingnél? Nos, miután elvégzem a rutint, már a lemosás után látható, hogy a bal oldalon szép piros foltokban kiszáradt a bőröm. Pár napig úgy is marad, a smink nagyon csúnyán néz ki rajta, leginkább igyekszem azt a részt kihagyni, rosszabb esetben pedig viszket is. Emiatt egy ideje rászoktam, hogy csak a fél arcomon használok ilyen terméket, másképp az előbbi lesz a végeredmény. Tudom, nagyon fura és számomra is bugyuta ez az egész módszer, de ha jót akarok magamnak, muszáj ilyenekhez folyamodnom. Egyébként a bal oldalnak nincs is szüksége semmire, ahogy megfigyeltem, magától sima, puha a bőröm, a jobb oldal viszont heges, bajos, sokkal csúnyább.

Ahogy említettem, sminktermék is okoz nálam kiszáradt foltot, ez viszont mindkét oldalt érinti. Alapozóra, púderre jelennek meg általában, pirosak, viszketnek, esetleg érdes a felületük egy picit. Smink nélkül még el is vagyok, de főleg a téli, hideg, szeles időszakban jól jönne egy olyan hidratáló krém, ami tényleg teszi a dolgát. Hiába kombinált a bőröm, rengeteg márkát, terméket próbáltam már direkt erre a típusra, persze egyik se vált be. Próbáltam hipoallergént, még száraz és zsíros bőrre valót is, de általában minimálisan sem szívja be a bőröm ezeket, ami nagyon zavaró, hiszen ragacsos marad, ha meg beszívja, akkor érzem, hogy nem lélegzik alatta az arcom. Rosszabb esetben jön az irritáció, pirosodás és társai. Évek óta egyetlen krém az, ami talán használ is, ha megírtam az utolsó részt is ebből a sorozatból, akkor megmutatom, melyikről van szó. Az sem tökéletes, de ahhoz képest, hogy tulajdonképpen "noname", le a kalappal.

Az arcbőröm száradása körülbelül ennyi, tényleg nem vészes, ezt karban tudom tartani odafigyeléssel. Itt-ott persze ki szokott száradni a bőröm testszerte, de van egy, ami elég durva, viszont szerencsére sikerült rá megtalálnom a tökéletes megoldást. Ez pedig nem más mint a kézfejem.

Kezdeném azzal, hogy élelmiszermérnök vagyok, emiatt a tanulmányaim során borzasztóan rigolyás lettem a kézmosásra, higiéniára stb. Nem betegesen, de azért az a 3,5 év megtette a hatását, nagyon odafigyelek arra, hogy mindig kezet mossak, ha épp enni tervezek, utána is kezet mosok, akkor is, ha csak kenyérhez értem, mosogatás előtt-után is, mosószer dobozának fogása után is és még folytathatnám, szóval egy átlagembernél talán picit többször. Nem bánom egyébként, elvégre az volt a lényeg, hogy a higiéniára "neveljenek" minket, csak egy idő után szegény kezem látta a kárát. Száz százalékosan nem akarom erre fogni a kézszáradást, hiszen ha jól emlékszem, már suli előtt is volt ilyen bajom, de azóta egyértelműen durvább lett. Hogy miben is mutatkozik ez meg? Egyrészt eleinte vörös, viszkető és/vagy pikkelyes lesz a bőr a kézfejemen, a következő fázisban már dudoros is, icipici hólyagokkal a vakarástól (tudom, tudom...), az utolsó stádiumban pedig már magától vagy mozgatásra széthasad az amúgy is meglévő csíkok mentén, folydogál belőle a vér, sebesedik, szóval gyönyörűen néz ki.

A vicc, hogy ez is csak pár éve van, maximum 3 vagy 4, előtte sosem volt ilyen bajom, viszont amíg nem tudtam, mi a megoldás rá, iszonyúan nézett ki a kezem a téli időszakban. A csuklómig terjedt ez a szép, véres-sebes felület és egészen addig, amíg kicsit melegebb nem lett az idő, úgy is maradt. Nagyon rossz szokásom, hogy vakarom, de kibírhatatlanul viszket és persze utána rém csúnya hónapokig, arról nem is beszélve, hogy mennyire fáj. Hiába kentem akármilyen kézkrémmel, csak rosszabb lett, vagy nem segített semmit, és képes volt még a kesztyű alatt (!) is ezt produkálni, ha hideg volt kint. Szóval ez ment 1-2 évig, míg nem a párom mutatott nekem egy Neutrogena kézkrémet. Eleinte húztam a szám, úgy voltam vele, hogy ha már semmi nem használ, miért pont ez lenne jó, a legnagyobb meglepetésemre azonban már egy használat után is rengeteget javított a helyzeten, csípte a kezem, de körülbelül 3 nap alatt helyrehozta. El sem akartam hinni, hogy létezik egy olyan krém, ami nálam is beválik, amióta pedig ezt használom, nem nézett még ki olyan csúnyán a kézfejem, mint azelőtt, hiszen ha picit is száraz a kezem, simán megelőzöm vele a problémákat. Remélem, soha nem teszik tönkre az összetételét és nem vonják ki a forgalomból, mert ez KELL nekem! Nem a legolcsóbb krém, sőt, méretét tekintve viszonylag drága, de annyira kevés kell belőle és olyan hatásos, hogy iszonyúan megéri. Bővebben írok majd erről is egy későbbi bejegyzésben. Ha lehetőségem nyílik rá, biztosan beszerzek egy csomó Neutrogena terméket, ki tudja, talán az arcomat is helyrehozná.

Azt hiszem, mindent leírtam a bőrszáradásai szokásaimról, az utolsó részben pedig a megmagyarázhatatlan pattanásaimról, étel-érzékenységeimről fogok mesélni - ez a legidegesítőbb mind közül egyébként.

Ha ismertek olyan terméket, ami nektek bevált a fentiekre, kommentben írjátok meg! :)

  • Megosztás:

Több bejegyzés a témában

0 megjegyzés

Köszönjük a megjegyzésed!