Rant: ez a világos bőrre való?!

By WV admin - 9/24/2017


Sziasztok! Ez a bejegyzés azért születik meg, mert immáron nagyon sokadik alkalommal fürdök be alapozókkal, korrektorokkal és egyéb termékekkel, amiket "light" / "világos" bőrre készítenek. Kezdjük ott, hogy nem tudom, a sminkgyártók, de főleg a gyógyszertári márkák miért vannak tévedésben a light szó jelentését illetően, amikor elvileg mindenféle-fajta bőrre megoldást kínálnak, és ezt reklámozzák is.

Számomra a világos bőrszín a sajátomat, vagy ennél még kicsit világosabbat jelenti, azaz van színe, mert egy fehér törölközőhöz képest csokibarna vagyok, viszont egy normális emberhez képest hipóreklám. Na már most én tisztában vagyok azzal, hogy nagyon sok ember számára az a világos, amikor nem frissen lépett ki a szoláriumból, vagy jött haza a tengerpartról, amivel nem is lenne baj, csak azt nem tudom megérteni, a gyártók miért vették ezt át. Csak hogy értsétek a kifakadásom okát, úgy döntöttem, megmutatok nektek 3 olyan terméket, ami jelenleg még a birtokomban van, csak épp nem használom őket semmire, mert jó pénzért megvettem (természetesen teszter nem volt, vagy a sz*r fényben jónak tűntek, majd itthon szembesültem a ténnyel, hogy már megint átvertek.

Az első ilyen termék a La Roche-Posay Effaclar Duo+ színezett nappali arcápoló akármicsodája LIGHT árnyalatban. Ódákat zengtek az eredeti verziójáról, de úgy voltam vele, ha már megveszem, akkor inkább a színezettet, tudjátok, két legyet egy csapásra. Nem volt a helyi Benuban, ezért még meg is rendeltettem, kb. 6 ezer forintba került a 40 ml termék, aminek gyenge-közepes fedése van, a bőrhibákat nem igazán fedi el, inkább egységesít. Pár nap után boldogan mentem a gyógyszertárba a csodakrémemért, majd amikor hazajöttem és kinyomtam a kezemre egy icipici adagot, már éreztem hogy gáz lesz. Az arcomra kenve úgy néztem ki mint egy idióta, aki nagyon csúnyán nincs tisztában a saját bőrszínével, természetesen a krém köszönő viszonyban sincs a világos árnyalatokkal, holott a dobozán lévő szín még annak is tűnik! Sokan írták neten, hogy nekik aaannyira világos a bőrük, és ez bevált rá, na akkor most szeretném tisztázni és demonstrálni, hogy hogyan is mutat VALÓBAN világos bőrön:

Persze nagyon örülök neki, ha valakin ez működik, de az illető cseppet sem világos bőrű, maximum egészségesen normál színű. A hozzám hasonló világoskák pedig ne hagyják becsapni magukat, 6 ezer forintból mondjuk egy MAC rúzst, vagy 5 kiló csirkemellet is lehetne venni, totális pénzkidobás volt számomra, megbántam, hogy nem a sima verziót rendeltem meg. Egyébként a fényviszonyok kicsit megtréfáltak a képek készítése közben, emiatt a többi képen egészen más színűnek tűnhet a bőröm, de a valóság az első, La Roche-Posay-s képhez közelít.

A következő ilyen színezett nappali krémet pár hete vettem, mert fodrászkodás előtt volt még egy kis időm, és a Bioderma arclemosóm kifogyóban volt, így gondoltam, elütöm az időt a gyógyszertárban. Egy kedves hölgy a segítségemre sietett, elmondtam, mit szeretnék, mire kérdezi, hogy mit szólnék inkább Uriage-hoz? Akcióban voltak épp az Uriage termékek, "egyet fizet, a másik 999 forint mellé" jelleggel. Gondoltam, miért is ne, elvégre ezt a márkát még nem próbáltam, a Bioderma meg picit szárítja az arcom úgy is. Mutatott nekem egy almás arclemosó gélt, ami kiválóan helyettesíti a Biodermát, illetve micellás vizeket és *dobpergés*, a vadiúj Hyséac 3-Regul névre hallgató színezett hidratálójukat! Innentől szerintem már sejtitek a sztori végét.. Én okos ahelyett, hogy az előzőből tanulva micellás vizet kértem volna, persze, hogy a lemosó mellé a színezett hidratálót vettem meg. A 2 termék így akciósan 5 ezer forint volt, erre azt mondom, hogy nem olyan vészes, ámde a hölgy előadta nekem, ami a tubusra is van írva, hogy univerzális színe van (?!) a krémnek, bőrképet egységesít leginkább, de ooolyan nagyon enyhe színe van, hogy meg se látszik, csupán gyönyörű összképet ad. Mivel elhittem a mesét, boldogan és reményekkel tele jöttem haza, felkentem az arcomra, és ismételten óriási, hatalmas FAIL. Ennek nincs színe?! Na ne már! Nem olyan gáz, mint a LRP, de könyörgöm, legalább butaságot ne terjesszünk már. Kifejezetten erősen pigmentált, nehéz, sűrű krémről van szó, aminek igenis van színe, és eldolgozva a fakó bőrömön abszolút nem passzol hozzá. Természetesen ezeket a krémeket használtan vissza se veszik, pedig olyan szívesen hozzávágtam volna a nőhöz, és nem azért, mert sötét a fejemen még ez is, hanem mert direkt megkérdeztem, elmondtam, hogy jártam a másikkal, és legalább egy nyamvadt teszterük volna ilyen szitukra. Ehelyett megvettem cirka 2500 forintért, de sose használom el, hiszen a nyári, barnult színemhez se passzolt már.

Végül az utolsó termék, amivel befürödtem, a L’Oréal True Match alapozója, amit azt hiszem idén tavasszal a Glamour-napokon vettem meg féláron. Eredetileg talán 4500 forint, féláron tehát nem dobtam ki érte olyan sok pénzt, de azért mégis. A Müllerek sem a jó fényviszonyaikról híresek, de nagyon közel álltam a tükrökhöz, jól megnéztem magamon az alapozót a nyakam-arcom találkozására kenve, és esküszöm teljesen jónak tűnt. A legvilágosabb, rózsás árnyalatot vettem meg, ami C1 névre hallgat, ennél világosabb szín nem is elérhető hideg tónusokkal, viszont ahogy hazahoztam, és elkezdtem használni a teljes arcomon, ez sem mutatott már jól. Talán neutralt, vagy warmot kellett volna vennem, de beszúrom ide a hivatalos, márka által készített képet, hogy szerintük kinek jó a C1, én ledöbbentem, ugyanis a képen lévő lány még nálam is sokkal világosabb, már-már szó szerint fehér bőrű (link a képhez). Hozzáteszem, azt sem értem, hogy csak mert valami meleg, semleges vagy hideg tónusú, miért változik a világossági foka is? Ezen a képen a meleg W1 sokkal világosabbnak tűnik a társainál, de csak azért nem fogok sárgát kenni a semleges bőrömre, mert nem képesek normálisan belőni a színeket. Azért vagyok nagyon csalódott ezzel a termékkel kapcsolatban, mert a fedése szuper és tényleg egy jó alapozó lenne, a homlokomon talán el is menne még, de a szám körül annyira sötétnek tűnik az oxidációtól, hogy számomra már nem működőképes. A mellékelt ábrán világosnak tűnhet, ám eldolgozva, főleg, ha oxidálódott, ez sem passzol sajnos.

Ezek lettek volna a legnagyobb csalódásaim, egy ezer forintos alapozótól, amiből van 2 árnyalat, nyilván nem is várok sokat, de ilyen ársávban azért már másra számítottam. Ezért is döntöttem úgy, hogy bevállalok egy MAC sminkelést, mert ott sokkal több árnyalat elérhető, reménykedem benne, hogy ott megtalálom majd álmaim alapozóját és korrektorát.

Ti jártatok már hozzám hasonlóan, esetleg van olyan termék, ami szuperül bevált világos bőrre? Mindenképp osszátok meg velem is! :)

  • Megosztás:

Több bejegyzés a témában

0 megjegyzés

Köszönjük a megjegyzésed!